SEO “onpage” obuhvata oko 40 % ukupnih aktivnosti SEO. Treba imati na umu da sami pretraživači mijenjaju svoja pravila, odnosno algoritme, kojim se uslovljava pozicioniranje veb stranica , pa je neophodno stalno praćenje aktuelnih promjena što znači da SEO nikad ne može biti konačan, već je to stalni proces koji omogućava da “vaš izlog i vaša radnja” budu u centru tržišnog zbivanja, a vaša ponuda na dohvatu ruke odredjenim ciljnim grupama kojima je potrebna.
Proces “ON PAGE” – optimizacija stranica sajta obuhvata:
-
Istraživanje učestalosti pretraživanja odredjenih ključnih riječi ili čitavih fraza, koje korisnici Interneta najčešće koriste, tražeći željene sadržaje je jedan od važnih koraka “ON PAGE” SEO optimizacije;
-
Integrisanje najčešće traženih pojmova u pripremljene tekstove, u okviru sadržaja vašeg sajta, uz adekvatno prilagodjavanje potrebama vaše prezentacije i komunikacije, odnosno planiranom namjenskom tekstu; sličan je slučaj i sa fotografijama, odnosno vezivanjem odredjenih pojmova za fotografije, video prikaze ili grafiku;
-
Jedan od sledećih koraka odnosi se na optimizaciju koda, npr. otklanjanje svih eventualnih “CSS” grešaka u dizajnu, preradjivanje “” po standardu HTML dokumentacije, dodjeljivanje “meta tagova” na stranama, optimizacija teksta koji treba da sadrži najmanje 50 % web stranice, odnosno. (“Meta tagovi” su strukturirani podaci koji opisuju, objašnjavaju, lociraju ili na neki drugi način omogućavaju lakše pregledanje sadržaja veb sajtova.)
-
Optimizacija linkova (putanja od Internet pretraživača do stranica vašeg veb sajta) je neizbježan korak. Linkovi moraju da budu SEF (search engine friendly) da bi zadovoljili standarde pretraživača. Kod postojećih sajtova gdje SEO optimizacija nije planirana prilikom same izrade mogućnosti su ograničenije a posao kompleksniji, pa taj posao često liči na improvizaciju sa ograničenim dometima. U takvom slučaju treba utvrditi "mrtve putanje" (linkove) i usmjeriti ih ka novim, koje vode do odredjenih stranica veb sajta.
-
Sledeći korak je izrada fajla mape sajta u sitemap.xml formatu i postvaljanje tog fajla u okviru matičnog foldera veb sajta. Obzirom da pretraživači (gugl, jahu, bing...) promjene na vašim stranicama registruju tek nakon odredjenog vremena, nekad brže, nekad sporije, potrebno je link do tog fajla (kao što je imevasegsajta.com/sitemap.xml) dostaviti google-u putem “webmaster tools-a”, radi bržeg registrovanja - “indeksiranje” u cilju boljeg pozicioniranja sajta pri pretraživanju.
-
Izradom fajla robots.txt, odredjuje se koji sadržaj sajta treba biti zapažen i na koji način, kako bi ga pretraživač prepoznao, a koji sadržaj treba da bude van dohvata veb robota. Ta operaciju često nazivamo “indeksiranjem”.
-
Prilagodjavanje koda i dizajna sajta svim vrstama uredjaja (desktop i laptop računarima, iOS i android mobilnim i tablet uredjajima itd.)